Friday, February 4, 2011

Disturbed..My Favourite Band!!!

Pernakah anda mendengar nama Distrubed?  Disturbed adalah kumpulan muzik metal yang berasal dari chicago, Illinois Amerika Syarikat, ditubuhkan pada tahun 1996 apabila Dan Donegan, Steve "Fuzz" Kmak, dan Mike Wengren menawarkan penyanyi David Draiman menjadi vokalis utama mereka.

Ahli kumpulan Disturbed:

  • David Draiman – lead vocals
  • Dan Donegan – guitar, electronics
  • Mike Wengren – drums
  • John Moyer – bass guitar, backing vocals 



    Setakat ini Disturbed mempunyai 5 buah album. Album pertama "The Sickness" (1998-2000) berada pada kedudukan 29 carta Billboard 200 dan terjual sebanyak 4 juta unit. Album kedua "Believe" (2001–2003) berada pada kedudukan 1 carta Billboard 200. Music Video untuk lagu "Prayer" iaitu single pertama album Believe tidak ditayangkan kebanyakan stesen televisyen kerana mempunyai persamaan dengan kejadian 11 September 2001, klik disini untuk menonton music video tersebut.

    "Ten Thousand Fists" (2004-2006) adalah album ketiga Disturbed. Dengan kuasa pukau yang saya pelajari dari seekor raksasa katak, saya telah berjaya memujuk seorang kawan untuk membelikan saya CD cetak rompak album ini yang berharga RM 15. Terima kasih raksasa katak :)



    Album seterusnya "Indestructible" (2007–2009) dan kemudian diikuti dengan album terkini mereka "Asylum" (2010–present). Dibawah ini merupakan diantara lagu terbaik Disturbed, Enjoy!



    "The thing I treasure most in life cannot be taken away"



    2 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    LAFAZ KATA PARA PUJANGGA

    LEBIH BAIK BERUSAHA MENYALAKAN LILIN DARI MENYUMPAH KEPADA KEGELAPAN